Huishoudelijk reglement

 
 

Huishoudelijk Reglement van Buurtvereniging Wanroijseweg (maart 2017)

 

Het bestuur bestaat uit de volgende leden :

Ron v/d Vlies             Wanroijseweg 41       tel : 0653547925

Email:  tajarobben@hotmail.com      (voorzitter)

Secretaris Vacant

Marianne Selten         wanroijseweg 63c      tel : 213571        

Email : marianselten@hotmail.com (penningmeester)

            Simone van Straaten  Wanroijseweg 32       tel:  0625303470

            Email :  Svstraaten@hotmail.com      (algemeen lid)

            Wendy Hermsen        Molenheidseweg 8     tel: 0648674571 

            Email:    wjehermsen@gmail.com  (algemeen lid)       

 

 

Algemeen emailadres buurtvereniging : info@wanroijseweg.nl

 

Webmaster : 

Adres van de website : https://buurtschapwanroijseweg.webnode.nl/

 

Contactpersoon AED :

Peter Copier               Wanroijseweg 31                   familie_copier@hotmail.com

Peter v/d Pol               Wanroijseweg 24                   vandepol01@gmail.com

Huishoudelijk reglement

  1. Buurtvereniging “Wanroijseweg” omvat de gehele wanroijseweg nr. 1 t/m 95 en de van den Boogaardweg nrs. 1, 3 en 5. Alsmede de Bakhuisweg , Meulenveldt en Molenheidseweg tot en met de Sportweg. Tevens kunnen bewoners van de Molenkuilweg , op eigen verzoek , lid worden van onze vereniging , zij kunnen dan echter geen lid meer zijn van buurtvereniging Aldendriel.
  2. Het doel van de buurtvereniging is het organiseren van diverse activiteiten voor verschillende of alle leeftijdsgroepen om de saamhorigheid en gezelligheid in de buurt te vergroten. Tevens kan de vereniging activiteiten organiseren met andere buurtschappen of dorpsactiviteiten promoten.
  3. Het bestuur bestaat uit minimaal 3 en maximaal 9 personen. Per jaar zijn maximaal 3 bestuursleden aftredend. De zittingstermijn voor bestuursleden is minimaal 3 jaar. Eenmaal per jaar zijn er bestuursverkiezingen. De algemene jaarvergadering wordt verder schriftelijk afgehandeld. Bij staken van de stemmen beslist de voorzitter.
  4. De bestuursleden bepalen gezamenlijk een voorzitter, secretaris en penningmeester uit hun midden. Deze drie bestuursleden vormen gezamenlijk het dagelijks bestuur.
  5. De kas wordt minimaal 1 maal per jaar gecontroleerd door de kascommissie, bestaande uit 2 afgevaardigden van de buurtvereniging. In de schriftelijke jaarvergadering wordt hiervan verslag uitgebracht.
  6. De contributie wordt 1 maal per jaar geïnd. De hoogte ervan wordt jaarlijks vastgesteld door het bestuur.
  7. Bewoners van de Wanroijseweg, die gaan verhuizen, kunnen lid blijven van de buurtvereniging. Dit moeten ze zelf bij het bestuur kenbaar maken. Indien dit niet kenbaar wordt gemaakt, vervalt het lidmaatschap.
  8. De buurtvereniging kent ook ereleden. Dit zijn leden die minimaal 20 jaar bestuurslid zijn geweest en/of zich op een andere wijze uitermate verdienstelijk hebben gemaakt voor de buurtvereniging. De benoeming tot erelid kan alleen door het bestuur worden gedaan. Ereleden blijven erelid gedurende de rest van hun leven en zijn als zodanig vrijgesteld van contributie.
  9. Bij overlijden wordt door de buurtschap een condoleancekaart opgestuurd.
  10. Bij geboorte wordt door het bestuur een kaart gestuurd. Het geboortebord wordt geplaatst bij de leden. De naaste buren kunnen een mailtje sturen naar info@wanroijseweg.nl dan plaatst het bestuur het geboortebord.
  11. Bij huwelijksfeesten, indien een uitnodiging gekregen, gaan 2 bestuursleden naar de receptie en overhandigen een cadeau. Indien geen schriftelijke uitnodiging, maar wel op de hoogte, dan stuurt het bestuur een kaartje.
  12. Er staat elke tweede zaterdag van de maand een container op de vrachtwagenparkeerplaats waar het oud papier ingezameld wordt, samen met BV de Molenheide. Volgens een rooster waarin iedereen aan de beurt komt, staat er een helper bij de container. Opbrengst is voor de verenigingskas.
  13. Elk jaar wordt er door het bestuur een activiteitenkalender opgesteld, die alle leden thuis krijgen. Aan de hand van deze activiteitenkalender, kan een ieder rekening houden met de activiteiten waar men aan wil deelnemen.
  14. Wanneer u oud ijzer/aluminium/lood of zink hebt, kunt u Mat van Sambeek bellen (455280). De opbrengsten zijn voor de verenigingskas.
  15. De contributie wordt per acceptgiro verwerkt en wordt als volgt berekend: € 12,= per gezin + € 2,50 per kind t/m 15 jaar, met een maximum van € 19,50 per huishouden. Alleenstaande € 7,=. Per evenement wordt er door het bestuur bekeken of er een bijdrage nodig zal zijn.
  16. Nieuwe bewoners in de buurtschap worden welkom geheten door 2 bestuursleden. Het bestuur draagt zorg voor plaatsing en opslag van het welkomstbord.
  17. Het bestuur is gerechtigd om leden te royeren. Dit kan, indien leden zich dusdanig gedragen, dat zij daardoor de vereniging ernstig benadelen.

 

Met vragen en suggesties kunt u altijd bij een bestuurslid terecht.